יבוא מכוניות מחו"ל הפך בשנים האחרונות לנפוץ פי כמה מאשר בעבר. הנחת היסוד היא שעל אף המורכבות המסוימת של התהליך, ניתן בדרך זו למצוא "מציאות" של ממש בתחום הרכב, או אפילו להצטייד בדגמים אשר אינם משווקים בישראל באופן סדיר. הנקודה המרכזית היא שחשוב לבצע את התהליך של יבוא רכבים על פי הספר, באמצעות חברה מקצועית הפועלת בתחום. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.
תנאי הסף לביצוע הייבוא
כדי שיהיה אפשר לבצע יבוא רכבים, נדרש האדם המבצע את הרכישה להחזיק ברישיון רכב ישראלי בדרגה זהה לזו של הרכב המיועד. באשר לרכב עצמו, הרי שהתקנות בישראל מאפשרות יבוא רכבים פרטיים, מסוג M1, כמו גם רכבים מסוג M2 המיועדים לנכים, ולא כלי רכב מסחריים. היבוא אפשרי רק כאשר חלפו פחות משנתיים ממועד יצורו ועד למועד בו הוא נרשם בארץ (למעט במקרה של רכב אספנות). חשוב שהמפרט הטכני של הרכב יעמוד בקנה אחד עם התקנות הנדרשות בישראל, למשל בכל הנוגע למערכות הבטיחות שצריכות להימצא בתוכו.
השלבים המרכזיים בתהליך
יבוא רכבים כולל בתוכו מספר שלבים, בהם מעורבים מגוון רחב של גורמים: משרד התחבורה, רשות המיסים, סוכנות ביטוח, עמיל מכס, וכמובן – חברת השילוח. מה גם שעשוי להיות הבדל מסוים בתהליך בהתאם לסוג הרכב, נקודת ההתחלה תמיד היא רכישתו של הרכב, הלכה למעשה, בחו''ל. חשוב לשים לב שכאשר מדובר בדגם שאינו מיובא לישראל בצורה סדירה, נדרש להנפיק רישיון יבוא, בעוד רכב המיובא ארצה מצריך אישור מטעם יבואן רכב.
השלב הבא הוא הבאת הרכב לישראל, באמצעות חברת השילוח, ושחרורו מהמכס – בהנחה שהוא עומד בכל התנאים הנדרשים. ההליך של יבוא מכוניות ממשיך עם הוצאת רישיון רכב זמני, מה שיאפשר בדיקת תקינות וכשירות שלו במשרד הרישוי, ומסתיים עם קבלת רישיון הרכב הקבוע.
חברת H.S. Shippingהיא מהמובילות בישראל בתחום של שילוח בינלאומי, לוגיסטיקה ואחסנה, ומאחוריה ניסיון רב שנים בתחום של יבוא רכבים. היא לוקחת על עצמה את כל היבטי התהליך ומקפידה לבצע זאת בצורה המהירה, הבטוחה והיעילה ביותר, לשביעות רצונם המלאה של לקוחותיה.